My Favorite Reason To Lose Sleep ♥

My Favorite Reason To Lose Sleep ♥

lauantai 12. lokakuuta 2013

34+6 - Matka tähän :)

Tänään se alkoi sitten virallisesti, äitiysloma ! :)
En kyllä tosiaan tarkalleen tiedä mitä tässä lomaillaan, kun kesästä asti on jo kotona istuskeltu, mutta ainakin tää nyt muistuttaa siitä äitiyden pikaisesta lähenemisesta :)
Mä en tiedä miten teillä muilla kävi, mutta raskaudessahan on se 9 kuukautta aikaa valmistautua tähän kaikkeen. Valmistautua äitiyteen. Ei se meillä mennyt ihan niin. 8Kuukautta valmistauduttiin siihen että vauva tulee, ja nyt kummastellaan että "herran jumala, mä olen kohta äiti. ÄITI!".
Tuntuu tosi hassulta, vielä eilenhän mulla oli pitkä blondi tukka ja me leikittiin siskon kanssa barbeilla. Nyt melkeen jo huomenna, mulla on oma kikkarapää täällä leikkimässä :) wau.

Tää oman vauvan saaminen saa hirveesti ajatelemaan lapsuutta. Omaa ja sen vauvan tulevaa :)
Mietin tässä, että voisihan sitä vaikka omasta lapsuudestaan muutamalla sanasella ja kuvalla sitten kertoa, kun ei aivan vielä ole tuota pikkuista kenen matkasta puhua :)





Mä olin pienenä kuulemma aika kiltti tapaus :) Blondit hiukset, nappisilmät. Me asuttiin täällä Keravalla, Isi, Äiti ja minä :) Ei menny sitten kuin parisen vuotta ni sain sitten pikkusiskonkin leikkikaveriksi :)
Arki muuttui yksin leikkimisestä äitin apuriksi. Vein vaippoja innolla roskiin ja auttelin äitiä uuden vauvan kanssa niin paljon kun vaan saatoin, oli se niin uusi ja ihmeellinen vissiinkin :) Aika kului ja siitä tuli ihan kelpo leikkikaveri.



Sitten mentiin eskariin :) Sitäennen oltiin vissiikin kotihoidossa, jos oikein muistelen :)
eskarikuva :)
Eskari oli kyllä hienoa aikaa :) Oppi paljon uusia juttuja ja sai paljon uusia kavereita, joista jotkut edelleen läheisiä ! :) Muistan esimerkiksi tosi elävästi kuinka sitten opin lukemaan. Tämäkin tapahtui eskarissa :) Äiti oli siellä käymässä ja mulla oli uusi hieno keltainen kirjoitusvihko :) Äiti kirjoitti sinne tarinan pekasta ja kalasta joka oli jäänyt rannalle jumiin. Muistan kuinka äiti kirjoitti tarinaa paperille ja kun se oli valmis, äiti sanoi "lueppa siitä" ja minähän luin! :) Muita muistoja onkin lähinnä siitä eskaritalon pihalta jossa oli kaikenlaisia kiipelytelineitä ja muita. Muistan kuinka sininen pallo, jossa oli sellaisia kiipeilysinän pidikkeitä että sinne pääsi kiipeämään päälle, oli aivan lemppari! :) Oi että näitä muistoja :)

Sitten kasvettiin ja mentiinkin jo kouluun. Se olikin jännää. Kävin 1.-2. luokat pienessä puukoulussa jossa ei meidän luokan lisäksi ollut kuin 2 tai 3 muuta luokkaa. Se oli tosi pieni koulu mutta siellä oli kyllä hauskaa. Kavereita sain heti :) Meidän luokka oli vielä 1-2B joten jotkut oli isompiakin kuin me pienet. Joskus ne isommat oli pelottavia, joskus ne oli ihan kivoja, kun ne auttoi tehtävissä mitä me ei vielä osattu :)
3. Luokalle mennessä vaihtui mulla koulu. Sitä samaa koulua kävinkin sitten ihan kuudenteen luokkaan asti. Mitään positiivista sanottavaa siitä koulusta mulla ei kyllä ole :D Ainut missä viihdyttiin oli välitunnit :) Vaihdeltiin tarroja jossain opettajilta jemmassa ja leikkittiin aivan törkeästi kaikkia erillaisia laululeikkejä :)
Olin vielä tähän aikaan aika ujo. En tehnyt oikeen mitään erottuakseni joukosta. Minulla oli pieni porukka kavereita, mutta ikävä kyllä huomattavasti isompi porukka kiusaajia. Tälläisenä meno jatkuikin aikalailla kuudenteen luokkaan asti.
Tässä vähän koulukuvia :) Vitsi että oon muuttunu vuosien varrella paljon :D

3lk

4lk

5lk

6lk. (oompa panostanu, näytän ihan pojalta :D)

Sitten alkokin yläaste. Mentiin takas koulun vanhimmista koulun nuorimmiksi :) Mulla oli suunnilleen samat kaverit vanhasta koulusta, kyllä jotain uusiakin tuli. Mulla oli edelleen se pieni porukka. Ei oltu mitään suosittuja, muut lähinnä oliki niitä nörttejä. Mulla ei edes ollut mitään samaa niiden kanssa mutta siltikin me viihdyttiin yhdessä. Mä kävin tupakalla, oli poikaystäviä, en pärjänny kokeissa :D Ne istu välkät sisällä melkeen lukemassa taas seuraavaan kokeeseen :D Kyllä sitten yläasteen loppupuolella kaveripiiri rupes laajentumaan, ikävä kyllä vaan huonompaan suuntaan. Elämä meni vähän villimmäks. Toisaalta, mitään en kyllä muuttais, muuten en välttämättä olis tässä :)

7lk
 taas hirvee muutos :D
9lk

Sit peruskoulun jälkeen pääsinki heti ammattikouluun. Kummiskin siinä tuli masennusta ja kaikkea ja se ei lähtenytkään käyntiin ihan toivotusti. Sain käytyä ammattikoulua vuoden, mutta se loppui sitten siihen. Kävin välissä vähän töissä ja sitten olinkin jo raskaana :) Tosi suurpiirteinen tarina, mutta mun elämä on oikeesti ollu aika tajuttoman tylsää, pieniä tempauksia lukuunottamatta, että eipä sitä melkeen tän mielenkiintosemmaks saa :) Mutta toivottavasti jaksoitte lukea :)

Muttaniin, nyt ollaan raskaana, 5 viikkoa laskettuun aikaan ja hirvee jännäri päällä :) Kohta se pikku möllykkä on jo täällä ! :) Odotan sitä aivan innolla :) Lähisuku ja kummit myös :) ja tietenkin lapsen isä ! :)
Tosi outoa edelleen ajatella, että justhan mä vasta tein testiä ja olin viikoilla 5 :) Nyt on enää vaan 5 viikkoa edessä (JOS SITÄKÄÄN?!). Mihin se aika katosi? Alussa mietittiin että 9 KUUKAUTTA?! kuka jaksaa niin kauan, ja nyt sitä miettii että mihin se aika hävisi. Kummaa :)

Tältä sitä sitten nykypäivänä näytetään ! :)


Mutta tosiaan, lopetampa tälläkertaa tähän, niin on tulevaisuudessakin vielä jotain aiheita jäljellä postauksiin :)
Eikun Mammalomaa viettämään!

Enskertaan! :)
Jenni

ps. Kävin nyt luomassa facebook sivuston tälle blogille :) Eli jos tykkäät täällä käydä ja merkintöjäni lukea, sekä käytät facebookkia, käy ihmeessä tykkäämässä sivusta! : ) Sinne tulee ilmoitukset uusista blogimerkinnöistä ja varmaankin vähän muuta pikkuinfoa meidän perhe-elämästä blogin ulkopuolella :)
Sivutolle pääset tästä !

4 kommenttia:

  1. Mahtavaa, että osallistuit haasteeseen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no olihan se pakko ! :) Kokoajan niitä kirjotusideoita kinuilen niin kun sellanen kerran tulee niin onhan siihen tartuttava ! :) Kiitos sinulle että annoit loistoidean ! :)

      Poista
  2. Herran jumala, 5 vitun viikkoa?! D: Sylikummia alko jännittää, kohta se toukka on jo täällä !! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niinhän se on :) Jännärillä odotetaan että miten se koko homma menee ja miltä se näyttää :) Se on ehkä jännintä !

      Poista